TravelUnited
drivs av L4 Event AB och följer de allmänna villkor och regler för paketresor
som Konsumentverket och Svenska Rese- och Turistindustrins
Samarbetsorganisation rekommenderar. Vi har även ställt statlig resegaranti hos
kammarkollegiet som krävs för att arrangera paketresor.
De särskilda resevillkoren som
anges nedan är särskilda villkor för TravelUnited och ersätter motsvarande
bestämmelser i de allmänna villkoren.
Särskilda Resevillkor
Avtalat arrangemang/förmedling
Resorna är arrangerade/förmedlade
av TravelUnited
i samarbete med lokala agenter och andra leverantörer.
Huvudresenär är den person som
bokar resan och därmed ingår avtal med TravelUnited. Huvudresenären är
betalningsansvarig för hela bokningen. Alla ändringar och eventuell
avbeställning ska göras av huvudresenären. Eventuell återbetalning vid
avbeställning sker till huvudresenären. Huvudresenären ansvarar för att förse TravelUnited med korrekta
kontaktuppgifter så att denne kan nås med viktig information. Huvudresenären
ansvarar för att vidarebefordra viktig information till övriga resenärer
Bokning och betalning
Bokad resa bekräftas och
garanteras först när betalning är
registrerad. En handpenning om 1000:- per resenär skall betalas i samband med bokning. Genom inbetalningen bekräftar resenären att denne accepterat de
skriftligen lämnade villkoren. Anmälan är bindande efter att betalning erlagts.
Full betalning ska vara TravelUnited
tillhanda senast 60 dagar före avresa. För bokning av evenemang närmare inpå skall full betalning erläggas vid bokningstillfället.
Biljetter
TravelUnited ansvarar
ej för om något evenemang blir flyttat eller inställt. Vid ett inställt
evenemang har kunden rätt att få ersättning för biljetten enligt arrangörens
villkor. Vid flytt av matchdatum gäller istället matchbiljetten till det nya
speldatumet. Om något oförutsett skulle inträffa vilket medför att TravelUnited ej lyckas
leverera biljetter som överenskommet erbjuds resenären full återbetalning av
bokat paket.
TravelUnited har
inget ansvar för gäst som blivit avvisad från arenan på grund dåligt uppförande
eller som brutit mot arrangörens regler och restriktioner. Det är resenärens
ansvar att sätta sig in i gällande regelverk avseende uppträdande vid varje
evenemang.
Biljetter får ej säljas eller
överlåtas till annan part än de/den person/er TravelUnited godkänt.
Resehandlingar
Resenären är skyldig att
kontrollera alla resehandlingar när dessa erhålls och omgående meddela TravelUnited eventuella
felaktigheter. Resedokumenten erhålls i samband med betalning och
bokningsbekräftelse.
Försäkringar
Resenären ansvarar för att egen
del för eventuella person- och reseförsäkringar.
Avbokning
Våra paket är som standard ej
avbokningsbara, önskas ett avbokningsbart alternativ kan ni kontakta oss för
alternativ. Vid eventuellt inställd eller flyttad match är matchbiljett giltig
till nytt matchdatum. Hotell som standard ej om-eller avbokningsbart. Vid
matchflytt mer än 72 timmar från ursprunglig avsparkstid kan hela paketet ombokas
till nytt aktuellt matchdatum.
Inresa i Storbritannien
Resenären ansvarar för att själv
säkerställa aktuella restriktioner och regler för inresa i Storbritannien. Vi ansvarar ej för uppstående hinder så som
krav på karantän, vaccinationer eller medicinska tester. Avbokningar relaterade
till sådana hinder återbetalas ej, undantaget vid gällande reseavrådan från UD.
Pass och eventuella visum
Resenären ansvarar för att han/hon
innehar godkänt och giltigt pass samt övriga dokument som är nödvändiga för
resan
För nordiska medborgare krävs
inget visum för inresa i Storbritannien. Dock måste alla resenärer uppvisa
giltigt pass.
Transporter
TravelUnited
hanterar inga flyg- eller båttransporter och ansvarar ej för dessa eller
eventuella händelser orsakade av dessa. Resenären äger själv ansvar att hålla
sig uppdaterad med eventuella ändringar som kan påverka transporterna.
Tryckfel
TravelUnited
reserverar sig för eventuella tryckfel samt pris-, och programändringar.
Reklamationsfrist
Klagomål som ej kunnat åtgärdas på
platsen direkt eller vid aktuell tidpunkt skall sändas in som reklamation inom
10 dagar från resans avslutande och skall vara skriftlig. Reklamationer inkomna
till TravelUnited
senare beaktas ej. TravelUnited
lämnar ej ersättning för de fall TravelUnited
ej uppenbarligen står ansvariga för uppkommen skada.
Force majeure
Såväl TravelUnited som
resenären har rätt att frånträda avtalet, om det efter det att avtalet blivit
bindande för parterna, på eller i närheten av resmålet eller utefter den
planerade färdvägen inträffar naturkatastrof, krigshandling, generalstrejk
eller annan ingripande händelse, som väsentligt påverkar resans genomförande
eller förhållandena på resmålet vid den tidpunkt då resan ska genomföras. Om TravelUnited frånträder
avtalet med stöd av denna bestämmelse, har resenären rätt att få tillbaka vad
denne betalat. Om TravelUnited
frånträder avtalet med stöd av denna bestämmelse, har resenären inte rätt till
skadestånd. Bedömningen av om en händelse ska
anses utgöra en sådan händelse som anges ovan ska göras med beaktande av
officiella uttalanden från svenska och internationella myndigheter. En avrådan
av Utrikesdepartementet från resor till det aktuella resmålet ska anses som en
sådan händelse.